Sunday 20 February 2011

De salsa van kauwen

En dan, op een zondag, over de velden de ochtendmist. Terwijl op bepaalde delen van de wereld revoltes plaatsvinden, of waar dan weer op andere plaatsen rust en vrede heerst, onderwijl, in de bomen de kauwen zien. Dat is wat er nu gebeurt. Heel banaal. Wat later vliegen zij over het huis. Het lijkt of ze dansen, de salsa, of gewoon wat de tijd verdrijven met elkaar te plagen. In de verte een hoopje kruin van wilgen. Ze werden de groei van het vorige jaar ontnomen. Wellicht steekt iemand het vuur straks aan, en zal er niets anders resten dan de as. Banaal en toch getuigend van een ontwapenende schoonheid. Buurman is blij dat ik terug ben. Een opperbeste man. Hij bekomt nog wat van opkomende katers en zo. Straks gaan we kijken naar een theaterstuk van "Cro Magnon". Een stuk dat de groep zelf heeft geschreven. "Man, Man, Man..." heet het. Om 16u in Ieper, in het cultuurcentrum. Dirk Clement en Johan Bulkaert zijn ondermeer de initiatiefnemers. Mooie mensen. Wijze mensen. Fijne mensen. Ik voel het. Het wordt een fijne dag. Ik wens jou van hetzelfde.  

1 comment:

  1. Man man man, ik hoop dat je een fijne dag beleefd hebt! Omringd door heel wat fijne warme mensen. Doe de groeten aan Dirk & Riane van mij, als je wil. Ik hoop de kans te vinden zijn theaterstuk ook te komen bekijken. Maar het ziet er naar uit dat ik pas eind april terug eens naar België zal afkomen. Speelt dat theaterstuk dan nog denk je?

    ReplyDelete